apelsin.in.ua
русукр
Інтернет-магазин картонних виробів
Про насКонтактиПитанняСловникДоставкаБлог
Кошик порожній
Увійти / Реєстрація
Пишіть нам:
info@apelsin.ua
Роман Суржиков
Заступник директора

Чого ми більше не робимо в дизайні і рекламі


Репост
Уявляєте, дев'яності закінчилися! .. Чи пам'ятаєте Ви зовнішню рекламу дев'яностих років? Давайте разом пройдемося по головним правилам, канонам, модним фішках дизайну та реклами тих часів.

Дамо волю ностальгії, переживемо заново яскраві моменти бізнес-молодості, але найважливіше - зрозуміємо, чого більше робити не варто!

Отже, то був романтичний час, коли ...

1) Все можна було зробити з оракалу! Майстри ножиць та ракеля були здатні виклеювати з різнокольорових плівок все, що завгодно - наприклад, зображення Київського торта, пляшки горілки і слова «гастроном», в якому кожна літера має свій колір. Дизайнери славилися вмінням намалювати у векторі, наприклад, курку-гриль, використовуючи тільки ті три відтінки коричневого кольору, які маються на розкладці оракалу. Та й саме слово Oracal було тоді модним жаргоном, якщо Ви знали його і вміли принагідно ввернути в бесіду, то відразу показували свою знання таїнства реклами.

2) Дизайн мав на увазі наочність. Дизайн без картинки - поганий дизайн. Вивіска кафе мала бути прикрашена неодмінною чашкою кави з димком, вітрина піцерії - носатою мордою італійця в ковпаку, ворота СТО - машинкою, причому, зрозуміло, мультяшною. Якщо дизайнер обходився в макеті без картинки, упирав на шрифтові рішення і абстракції, він тут же ставав відомий як ледар і саботажник.

3) А чого коштували метрової висоти зуби, несучі вахту біля дверей стоматологічних клінік!

4) Червоне - працювало!

Червоне - працювало!

5) Клієнт був завжди правий. У всьому, в макетуванні - теж. Звідси виникала, наприклад, ідея заповнити інформацією повністю весь простір обох сторін візитки. Помістити на візитку ПІБ та телефон (побільше! Щоб солідно було!), Електронну і фізичну адресу, повний перелік видів діяльності фірми, рекламний слоган, пару логотипів ... і ще, зрозуміло, картинку для наочності - див. П.2.

6) Шрифтове рішення зводилося до вибору шрифту, який асоціювався б із видом діяльності фірми - надійно так асоціювався, як рейка з паровозом. Для всього, пов'язаного з Україною або з горілкою, ідеально підходив шрифт Granit , для релігійної тематики - Izhitsa, для всього східного - Arabia, для шиномонтажів - Futura (у неї така чудова, жирненька, ідеально кругла буква О!), для бутіків і салонів - тільки дворянські курсиви подібне до ArtScript або Boyarsky, для всього іншого - Tahoma. Використання шрифту Tahoma відрізняло істинних професіоналів дизайну. Недосвідчені неофіти в таких випадках писали Прагматикою або Аріалом. Ви зможете відрізнити на погляд Тахому від Прагматики? Ні? Що ж, Вам є ще чому навчатися в дизайні!

7) Також великим попитом користувався Compact . Нічого, що букви цього шрифту туляться один до одного, як москвичі в метро, і не читаються навіть з відстані витягнутої руки. Зате він такий компактний! Їм можна вмістити посаду «перший заступник провідного клінінг-менеджера» в один рядок на візитці!

8) Вивісок було два види: світлова та несвітлова. Несвітлова - це прямокутний шматок пластику ПВХ, на який поклеїти кольоровий оракал. Світлова - це настільки ж прямокутний лайтбокс, на який поклеєний знову-таки кольоровий оракал. Лайтбокс зсередини підсвічений люмінісцентними лампами. Якщо попадалася лампа з поганим характером, то незабаром вона приймалася блимати. Якщо якась із ламп втомлювалася від життя і перегорала, то згасав весь лайтбокс. Альтернативним видом світлової реклами був прибулець з часів Великої депресії - неон.

9) З картону не робилося нічого, крім коробок. З металу не робилося нічого, крім назв міністерств.

10) Роздавальні матеріали робилися за принципом «чим більше - тим краще». Загальна маса макулатури, якої компанія обдарувала свого потенційного клієнта, однозначно показувала рівень компанії. Подібний обсяг матеріалів складно було заповнити контентом, тому перші 4-5 сторінок нерідко заповнювали докладною історією компанії, біографією директора, фотографіями топ-десяти секретарок ...

11) BTL-акції представляли собою масову роздачу дешевих рекламних листівок. Їх засовували в руки, в кишені, в поштові ящики, під «двірники» і в вихлопні труби автомобілів. На листівках, звичайно ж, червоним шрифтом містився рекламний слоган, забезпечений яскравою картинкою. Супер-новою технологічною альтернативою цих листівок були ледь тільки ввійшли в моду спам-розсилки електронкою.

12) Виносна реклама являла собою одне із двох: залізну пофарбовану вручну «розкладушку», прикуту ланцюгом до найближчого стовпа, або пластикову фігуру офіціанта, розіп'яту на могутньому сталевому каркасі. Теж прикуту до стовпа, природно.

13) За словами «Ви ж професіонал! ..», вимовленими клієнтом рекламного агентства, могло слідувати абсолютно що завгодно. Наприклад: «Ви ж професіонал! Як ви можете писати чорним по білому!»Або:«Ви ж професіонал, зробіть мені на завтра фірмовий стиль». Або: «Ви ж професіонал! Чому Ви не попередили мене не обклеювати рекламою лобове скло машини?..»

І ось, уявляєте, той романтичний час залишився позаду! Плавно, непомітно, вкрадливо наступив 2014-й рік. Дещо злегка помінялося в рекламному світі ...

1) Тільки одноколірну напис на склі ми робимо тепер з кольорового оракалу. Будь-яке інше зображення швидше, дешевше і красивіше буде віддрукувати сольвентом.

2) Ми використовуємо символи і метафори. Назва, ємна метафора, вдало підібраний символ - цього достатньо, щоб макет «заговорив». Якщо ж ми застосовуємо фото в дизайні, то це повинно бути "чертовски" якісне фото на весь розмір макета, не кумедна ілюстрація до рекламного слогану.

Ролл-ап "Matrix"

3) Якщо Ваша фірма називається «Комісар» або «Більшовик», то ми, мабуть, напишемо цю назву на вивісці червоним кольором. У всіх інших випадках ...

4) Ми любимо лаконічність. У дизайні. В контенті. Чорним по білому. Містер Вульф, вирішую проблеми. Дешево продається жирна собака.

Корпоративна листівка

5) Ми навчилися «гратися зі шрифтами». Сучасні дизайнери здригаються від звуку цих слів. Шрифт може бути(виявляється!) метафорою, символом, натяком, віддзеркаленням, обіцянкою, іронією... Округлість шрифту може бути схожим характеру менеджерів продажу, стрімкість букв - як натяк на інновативність політику, лаконічність підрядковий написи з величезними міжбуквенними - впевненість у собі... А Tahoma поступила своє культове місце шрифту Myriad Pro. Працюючи з дизайнером, попросіть його вибрати шрифт на його смак. Якщо вибере Myriad Pro, то Ви можете довіряти йому - ця людина знає свою справу.

6) Вивіска із пластику, схожа на вивіску із пластику, рекомендована до використання в замкнених екосистемах Петрівського і Троєщинського ринків. В іншому рекламному просторі існують також акрил, композит, піно-і гофрокартон, полотна, тканини, перфоровані матеріали. Світлова вивіска з діодами може бути тепер будь-якої форми і розмірів - нехай навіть у формі ініціалів директора, написаних прописом. Світитися тепер може що завгодно, так як - і не світиться.

7) Картон тепер - вельми ходовий рекламний матеріал. Він екологічний, легкий по масі і в обробці, дешевий, і - головне! - він не виглядає як імітація. Пластик завжди тхне штучністю, продуктами хім-промисловості. Картон, як і алюміній, - натуральні.

Стенд "Сідней"

8) Тепер, складаючи тексти, ми говоримо клієнту в першу чергу те, що цікаво йому. У другу - також те, що цікаво йому. У третю - ще дещо, що клієнту може бути цікаво. Історія нашої компанії, наші фантазії про себе, наші лестощі на власну адресу - все це навряд чи потрібно в рекламному матеріалі 2014-го. Навіщо ми потрібні клієнту? На це питання цілком можна декількома рядками тексту.

9) І коли ж ми в останній раз читали спам-листи?.. А листівки, закинуті в наші поштові ящики в під'їзді ..

10) Що таке ростові фігури в 2014-му? Зайдіть в кінотеатр, погляньте на картонних динозаврів в повний зріст, на картонного Джеймса Бонда, застиглого в стрибку, з картонними кулями, які вилітають зі ствола автомата, на гномів і драконів. Різноманіття форм і фарб обмежена тепер тільки двома параметрами: фантазією дизайнера і розмірами залу, в якому стоятиме штендер.

11) Ми, нарешті, змирилися (хоч це і було важко) з тим, що професіонал своєї справи розбирається в своїй справі краще, ніж ми. Ми майже повірили в те, що досвідчений дизайнер здатний намалювати макет красивіше, ніж ми, і навіть не потребує при цьому в наших порад.

Що ж, світ змінюється. Змінюється реклама. І чомусь нам навіть віриться, що багато змін - на краще.


Подобається стаття? Підпишіться на оновлення.

comments powered by Disqus