apelsin.in.ua
русукр
Інтернет-магазин картонних виробів
Про насКонтактиПитанняСловникДоставкаБлог
Кошик порожній
Увійти / Реєстрація
Пишіть нам:
apls@eugenecarton.com
Олена Суржикова
Заступник директора компанії "Апельсин"

Типові помилки і помилки при замовленні рекламних виробів (продовження)


Репост
Продовжуємо розбирати помилки, які часто переслідують замовників.

Акт другий «Юність»


Юність

Компанія Замовник росте і розвивається. Вже з'явився офіс, наймані співробітники і навіть деякі гроші. Є фахівець, який відповідає за рекламу - часто це просто виконавчий офіс-менеджер. На цьому етапі Замовник часто працює з РBК тільки через РА.

«Взявся за гуж»

Суть проблеми? Замовник або РА бере на себе вирішення невластивих завдань, не будучи достатньо компетентним. Наприклад, РА розробляє, а Замовник стверджує макет оформлення вітрини ювелірного салону. Макетом передбачена велика площа поклейки вітрини чорною плівкою. РBК попереджає про ризики, Замовник наполягає. РBК виконує замовлення, і в сонячний день вітринне скло лопається від перегріву.

Як виправити ситуацію Якщо Ви наполягаєте на своєму варіанті виконання завдання, то РBК в кінцевому підсумку зробить так, як Ви наполягаєте - адже хто платить, той замовляє музику. Однак і відповідальність за результат лежатиме в цьому випадку на Вас. Тому, не наполягайте на тих варіантах і технологіях, в яких не впевнені. Краще - запитаєте ради: чи можна зробити таке? Якщо так, то яким методом?

«Не вір очам своїм»

Суть проблеми? Малознайомі з поліграфією і рекламою люди можуть не знати, що кольори, які ми бачимо на екрані комп'ютера можуть істотно відрізнятися від тих, які вийдуть у виробі. Наприклад, колірна гамма самоклеючих плівок дуже обмежена (близько 100 кольорів проти 16 мільйонів відтінків, переданих екраном). Широкоформатні принтери створюють повнокольорове зображення змішуванням чотирьох кольорів (колірна модель CMYK), і вони не зможуть точно передати багато відтінків кольорів, які допустимі на моніторах (адже монітори використовують палітру RGB). Нарешті, різні екрани налаштовані по-різному, і по-різному відображають один і той же заданий у Вашому файлі колір.

Як виправити ситуацію? Якщо необхідно отримати на друку точний відтінок кольору, не покладайтеся на зображення, яке бачите на екрані. Замовте у поліграфістів кольоропробу перед тиражем, або передайте поліграфістам зразок друкованого (!) Вироби того кольору, який Ви хочете отримати.

«Я слова не забуваю, але трішки плутаю».

Суть проблеми Типова помилка - вимовляти красиві спеціальні слова, зміст яких багатозначний, або просто не цілком зрозумілий Вам. Приклади таких неоднозначних слів: вініл, банер, постер, бренд-вол. Замовник на етапі «Дитинство» рідко обтяжує себе вивченням спеціальних термінів. І це прекрасно! Слова: «Зафігачте мені велику клейонку з написом «Шиномонтаж» і нашим логотипом на всю цю стіну» досить зрозуміло передають суть завдання фахівцеві РBК. Спеціаліст сам запропонує Вам ті матеріали, з яких найкраще буде зробити логотип на всю стіну. А ось завдання в дусі: «Зробіть мені вініловий постер» - вже може створити проблеми. Як не дивно - адже здається, що таке формулювання точніше! Однак, вінілову основу мають як банерні тканини, так і самоклеючі плівки, а постером найчастіше називають рекламний плакат, видрукуваний на папері. Ось і неоднозначність: на чому надрукує Ваше замовлення поліграфіст - на банерній тканині, папері або самоклеющейся плівці.

Як виправити ситуацію? Намагайтеся уникати неоднозначних спеціальних термінів. Не використовуйте імпортні терміни, якщо вони круто звучать, але Ви не точно розумієте їх значення. Українські зрозумілі слова «табличка», «щит», «плакат», «шпалери» цілком підходять для пояснення більшості завдань. РА і РВК, в свою чергу, зададуть Вам уточнюючі питання, розмістять на своїх сайтах і в портфоліо приклади виробів, серед яких Ви зможете вибрати наочно. Ідеально сформульований замовлення для Апельсина виглядає приблизно так:

Хочу замовити:
4 шт. http://apelsin.ua/rus/products/select/14
5 шт. http://apelsin.ua/rus/products/calculation/54
макет передав через ваш сайт.

До речі, щоб замовити вироби з сайту менеджер не потрібен. Сміливо замовляйте. Апельсин на зв'язку.

Юні компанії, чи зручно вам замовляти рекламу? Поділіться думкою.

Акт третій «Розквіт»


Розквіт

Період інтенсивного розвитку компанії Замовник. Прекрасний період, коли відкриваються представництва, філії, нові магазини. Мережі ростуть, як гриби після дощу. Грошові потоки інтенсивні, але грошей все одно постійно не вистачає через швидкий розвиток. Замовник уже має в штаті і маркетолога і фахівця з реклами, а то й не одного. Завдання та РА і РВК ставляться чітко, професійно. Замовник може вступати в договірні відносини одночасно і з РА і з РВК (так дешевше). Вимоги високі. Водночас, перехід Замовника на більш високий рівень розвитку зовсім не означає, що він позбувся помилок першого і другого актів. Зате з'явилися нові, притаманні саме періоду Розквіту.

«Права рука не знає, що робить ліва»

Суть проблеми? РBК заміряв об'єкт і робить вивіску. У цей час будівельники міняють конфігурацію фасаду. Часта ситуація при інтенсивному розвитку. Подібна ситуація складається при неоднозначності ієрархії влади: бренд-менеджер ставить підряднику одне завдання, потім приходить комерційний директор, переглядає макети і повідомляє підряднику: «Ні, мені так не подобається, зробіть зовсім по-іншому».

Як виправити ситуацію? Ретельніше опрацьовуйте план організації будівництва. Замовляйте рекламно-оформлювальні роботи тоді, коли будівництво вже повністю завершено, або, як мінімум, повністю і точно розроблені всі креслення і візуалізації. Виберіть від Вашої організації одну (тільки одну!) Людину, яка буде ставити завдання перед РВК. Цей же чоловік повинен буде і скоординувати роботи інших Ваших співробітників (наприклад, будівельників) із співробітниками РВК. В іншому випадку - у семи няньок дитя виявиться без ока.

«Вчитися - завжди знадобиться». (Некомпетентність виконавців)

Суть проблеми? Замовник компетентно РBК і РА. Що гріха таїти, таке буває. Замовник, поїздивши по світу, намагається розповісти рекламщикам про нові вироби, а вони навіть не в змозі його зрозуміти.

Як виправити ситуацію Замовник - молодець і розумниця! А РА і РBК повинні постійно вчитися, бувати на кращих міжнародних виставках, працювати над постійним поповненням асортименту новими сучасними виробами, просто придумувати новинки. Інакше їх пропозиції викликають у сучасних Замовників нудьгу, і вони виявляються негідні своїх ролей.

Це наш досвід роботи з Замовником та РА. А що видно вам з вашої позиції? Які типові помилки у взаємодії ви спостерігаєте? Пишіть - Ваш зворотний зв'язок буде на користь всім учасникам процесу.


Подобається стаття? Підпишіться на оновлення.

comments powered by Disqus